Mensvärk, skogar och dödsmetal.

Hallå! Jag ägnar dagen åt att ligga i sängen pga fökylning och mensvärk. Tänkte att jag kunde spendera tiden med att knåpa ihop en liten presentation om mig själv.
 
Emma heter jag. Jag är 19 år, och går sista året på gymnasiet, på bygglinjen. Vad jag vill jobba med när jag blir stor är en bra fråga, men snickare får duga så länge. Jag bor en bit utanför en mellanstor stad i Sverige, ute i skogen, i en sommarstuga där raggsockor rimligtvis borde ingå i hyran. Den delar jag med en fantstisk man, och två katter som är proffs på att göra saker de inte får. Utsikten från vårt sovrummsfönster är så fin att man tappar andan, och även om jag alltid fantiserat om att besöka och leva på jordens alla hörn så har jag insett att detta faktiskt är den vackraste platsen i denna värld.
 
 
Intressen då? Det har jag massvis av! Dock ett halvtaskigt psyke som gör att jag sällan ägnar mig åt andra saker än att slösurfa, men det är en annan femma. Jag lajvar, vilket för den oinvigde kort och gott kan förklaras som improviserad teater, utan publik, ofta medeltida-fantasy. Gärna ute i skogen, utan el och vatten, vilket är underbart tills man har mens och feber. Kvalitetsmisär. Syr därför rätt mycket, och på senaste tiden har jag blivit intresserad av mer historiskt korrekta grejer, gärna medeltid. Dock en dyr hobbie som får vänta tills jag har ett jobb. Medeltidsveckan i Visby är också ett intresse, vem älskar inte ett veckas långt fylleslag med tillhörande maskerad? 
 
 
Musik lyssnar jag gärna på, speciell metal. Är ganska mycket allätare med rätt dålig koll på genrer, men ofta blir det melodiskdödsmetal, folk/pagan-metal och lite kukclownsmetal från Skitarg. Rätt dålig på att ha favoritband, men lyssnar mest på Finntroll, Skitarg, Sabaton, Raubtier, Anaal Nathrakh, Amon Amarth, Gormathon, In Flames, Dark Tranquillity,Eluveitie, Insomnium, Tyr osvosv. Bra musik.
 
 
Min största förebild är Karinskostgrepp-Karin, lyssna på hennes och Sara Togstads podcast Karin & Sara! Bäst.
 
Mer då? Feminist är jag. Periodare när det gäller fandoms, Sherlock och Harry Potter är det som gäller då. Mina favoritfilmer är de som innehåller Paul Bettany, och jag tycker om att spendera timmar på tumblr. Älskar att åka bil, gärna ner till ett blåsigt Skåne. Vill man se mer av mig finns jag på instagram under namnet Itspathetichonestly och min tumblr heter greytroll.tumblr.com.
 
 
Kram på er!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: