Varför P-Dator?

Så, varför valde jag att skaffa en P-Dator? 

För mig handlade det hela om att slippa hormoner. Jag hade använt mig av p-piller i nästan ett år innan, och jag kände att det var något jag gärna ville slippa. Den sista tiden innan jag slutade med p-piller började jag må väldigt dåligt psykiskt, och jag kände att det inte ritkigt var värt det. Och visst, jag hade kunna börja exprimentera med andra p-piller, p-stavar osv. Men jag kännde att jag faktiskt inte ville stoppa i mig hormoner, då man inte riktigt vet vad för effekt de kan ha på kroppen, och dessutom ofta kommer med biverkningar. Så jag slutade helt enkelt. Sedan spenderade jag en väldig samma timmar framför datorn, och försökte hitta något annat. Men grejen är den att de inte finns speciellt många hormonfria preventivmedel att använda sig av, och kondom var jag inte riktigt ett alternativ. Jag var först inne på både kopparspiral och pessar, men då kopparspiral inte alltid funkar så bra om man inte varit gravid så var det ingen jag ville testa, och pessar är bara ca 80 - 85 % säker. Så då blev valet helt enkelt en Lady - Comp. Jag mår absolut bättre nu, och jag är verkligen nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: